Loading...

W czym pomogą pozycje siedzące?

Do pozycji siedzących najczęściej nie można przejść od razu po rozpoczęciu ćwiczeń. Powód jest prosty – najpierw konieczna jest dobra rozgrzewka. W tej ostatniej roli najczęściej wykorzystuje się pozycje stojące.

Niektóre asany siedzące wydają się proste na pierwszy rzut oka, jednak mimo wszystko nie warto próbować ich bez odpowiedniego przygotowania. Często wymagają one zaangażowania wielu mięśni i dobrego rozciągnięcia ciała. Szczególnie ważna w pozycjach siedzących jest rola kręgosłupa, który jest zwykle mocno wyciągnięty do góry.

Dlaczego warto wykonywać asany siedzące? Powodów jest mnóstwo. Szczególnie duży wpływ mają na kręgosłup – wzmacniają jego mięśnie. Poza tym, doskonale poprawiają wydajność układu krwionośnego, co owocuje między innymi zwiększonym dopływem krwi do mózgu.

Ten ostatni aspekt jest ważny, gdy mamy zamiar połączyć asany z medytacją. Powszechny w kulturze popularnej obrazek mnicha, który medytuje w pozycji siedzącej ma w sobie wiele prawdy. Medytacja kojarzy się również ze spokojem i relaksem.

To właściwy trop. Asany siedzące mogą wyraźnie zredukować stres i pomóc w odnalezieniu wewnętrznego pokoju. Warto o tym pamiętać, gdy zaczynamy kolejny stresujący tydzień.

Długotrwały przebywanie w stanie napięcia psychicznego wpływa bardzo negatywnie na cały organizm. Yoga i asany siedzące są skutecznym sposobem na rozwiązanie problemu stresu. Yoga może pomóc również w kobietom, które mają zamiar starać się o dziecko.

Asany siedzące wpływają korzystnie na elastyczność bioder i mięsnie miednicy.