Loading...

Porozmawiajmy o ćwiczeniach z lekarzem

Coraz bardziej modny staje się zdrowy styl życia. To oznacza, że ludzie zaczynają bardziej zwracać uwagę na to co jedzą, o jakich godzinach, w jakich ilościach. Co więcej, wielu zaczyna uprawiać różnego rodzaju ćwiczenia. Jednak jeśli do tej pory mieliśmy zapewnioną chociaż niewielką aktywność fizyczną, to takie ćwiczenia nam nie zaszkodzą, nawet jeśli będą należały do tych bardziej intensywnych. Ale jeśli siedzieliśmy na kanapie, a nasza aktywność fizyczna była niewielka, to powinniśmy się zastanowić od czego mamy zacząć i przede wszystkim lekarz powinien ocenić czy nie ma żadnych przeciwwskazań.

Ćwiczenia muszą być bezpieczne

Przede wszystkim trzeba tutaj powiedzieć, że zdrowy styl życia nie polega na wykonywaniu jakichkolwiek ćwiczeń, nawet jeśli będą one dla nas zagrożeniem i możemy się przez nie nabawić kontuzji. Ćwiczenia powinny być dla nas przyjemnością, pomóc nam się rozluźnić, ale także powinny być dla nas bezpieczne. Dlatego też, jeśli do tej pory prowadziliśmy siedzący tryb życia, a teraz chcemy zacząć regularnie uprawiać ćwiczenia, to powinniśmy udać się w pierwszej kolejności do lekarza. On przeprowadzi podstawowe badania, sprawdzi nasze serce i oceni czy możemy uprawiać sport, czy powinniśmy skupić się raczej na spokojniejszej aktywności, jak pływanie albo szybsze marsze. Co więcej, im więcej będziemy mieli nadprogramowych kilogramów, tym spokojniejsze na początek powinny być nasze ćwiczenia.

Przy intensywnych szybko możemy się nabawić kontuzji, bo nie dość, że nasze ciało nie będzie przyzwyczajone do wysiłku, to jeszcze będzie dodatkowo obciążone.

Pomoże dietetyk albo trener personalny

Jeśli lekarz oceni, że możemy ćwiczyć, ale wykluczy bardziej intensywne aktywności, to warto udać się z tą opinią do dietetyka albo trenera personalnego. Oni zapoznają się z wynikami badań, przeprowadzą z nami wywiad i na tej podstawie dobiorą do nas odpowiednie ćwiczenia. Jeśli do tej pory nie ćwiczyliśmy, to wbrew pozorom na początek nawet niewielki ruch może sprawić, że będziemy zmęczeni. Dlatego też, warto te ćwiczenia wykonywać pod okiem specjalisty, który oceni czy ich intensywność jest odpowiednia, czy nie powinniśmy jednak ćwiczyć w inny sposób i co więcej powie również, kiedy będziemy mogli je zwiększyć.

Warto pamiętać o specjalistach, którzy pomogą nam ćwiczyć w taki sposób, abyśmy jednocześnie dbali o nasze zdrowie. Wówczas szybko zauważymy poprawę naszej kondycji, zmniejszające się kilogramy i lepsze samopoczucie.