Loading...

Gimnastyka nie tylko w domu

zapalenie.com.pl

Wiele osób trenuje w domowych warunkach. To jest jakiś sposób, zwłaszcza gdy życiowe okoliczności nie dają nam zbyt wiele czasu na wychodzenie „do ludzi”. Jeśli dobrze się zorganizujemy, jesteśmy w stanie całkiem solidnie ćwiczyć i tym samym utrzymać dobrą kondycję na długo.

Nawet zwykłe najprostsze ćwiczenia rodem ze szkolnych zajęć wychowania fizycznego zrobią swoje – pod warunkiem, że będziemy je systematycznie odbywać. Pompki, skłony czy przysiady nie wymagają inwestowania w jakikolwiek sprzęt, nie musimy także przechodzić żadnych kursów, aby wykonać je we właściwy sposób. Można jednak podnieść jakość naszych domowych ćwiczeń bardzo łatwo i również nie wiąże się to z wydatkami ani organizacyjnym wysiłkiem.

Wyjść na dwór można zawsze – zarówno latem, jak i zimą. Spróbujemy w plenerze zrobić to samo, co zazwyczaj robimy w czterech ścianach. Efekty będą lepsze, ponieważ kontakt ze świeżym powietrzem dodatkowo wpłynie na nasz organizm.

Zwiększy się ilość tlenu w naszej krwi, co powinno owocować lepszym samopoczuciem i wrażeniem przypływu witalności. Jeśli taką sesję pod chmurką będziemy fundować sobie systematycznie, nasze ciało z pewnością się odwdzięczy. Poprawią się także wyniki badań okresowych, których tylu z nas się obawia.

Kiedy uznamy, że przydomowe podwórko to dla nas za mało, istnieją także inne możliwości. Sale treningowe, siłownie czy boiska – z niektórych takich przybytków można korzystać bezpłatnie. Furorę w ostatnich latach robią plenerowe siłownie, gdzie ćwiczyć da się całymi rodzinami.